Studiju programmas "Pirmsskolas skolotājs" LU Madonas filiāles studentes, 07.06.2025.

Studiju gads Latvijas Universitātes (LU) Madonas filiālē tuvojas noslēgumam, un tas ir bijis jaunu atklājumu, radošu aktivitāšu un mācīšanās prieka piesātināts. Viena no nodarbībām, kas programmas "Pirmsskolas skolotājs" studentēm paliks atmiņā, bija kursa „Tehnoloģiju mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas” noslēgums. Šī nodarbība, kā arī citi kursa uzdevumi, bija ne tikai iespēja apgūt praktiskas prasmes, bet arī iedvesmojošs piedzīvojums, kas rosināja radošumu un jaunas idejas.

 

Vienā no jūnija lekciju dienām pirmsskolas skolotājas apguva slapjās filcēšanas pamatus – tradicionālu tehniku, kur vilnas šķiedras, izmantojot ūdeni, ziepes un berzi, pārvērš siltos un radošos tekstilizstrādājumos. Pēc nodarbībām studente Ineta dalījās savās sajūtās: „Pirmo reizi dzirdēju par slapjo filcēšanu, un tas bija ļoti interesants un neparasts process. Sākotnēji bija grūti prognozēt gala rezultātu, taču, kad filcēšana bija pabeigta, mani pārsteidza rezultāta skaistums.” Jautāta par to, kas sagādāja vislielāko gandarījumu, Ineta saka: „Visvairāk patika iespēja improvizēt un izmantot dažādas šķiedras un krāsainu vilnu, novērojot, kā katrai kursabiedrenei rodas atšķirīgs, unikāls rezultāts.”

Kursabiedrene Ilzīte pastāstīja ar savu pieredzi: „Iepriekš biju nodarbojusies ar filcēšanu, taču process bija piemirsies. Biju patīkami pārsteigta, atkal piedzīvojot radīšanas prieku! Lekcijas otrā daļa, kas bija veltīta darbam ar papīru, izrādījās gan interesanta, gan radoša. Esmu pateicīga docētājai Mārai Urdziņai-Derumai par iespēju teoriju apgūt praktiskās nodarbībās!”

Studiju kursa un filcēšanas nodarbības noslēgumā docētāja Māra Urdziņa-Deruma filiāles studentēm veltīja uzslavas, sakot, ka studentes ir patiesi zinātkāras, čaklas un radošas, vienmēr ar lielu aizrautību pievērsušās mācību tēmām un rūpīgi izpētījušas dažādas tehnoloģijas. Docētāja ir gandarīta, uzsverot, ka tieši studentu radošums un atvērtība jaunām idejām padara mūsu kopīgo darbu tik īpašu.

Šodien, studiju gada noslēguma dienā, lekcijā „Sociālās un pilsoniskās mācību jomas saturs un mācīšanās pieejas”, kuru vadīja dr. pead. Agrita Tauriņa, studenti ar interesi apguva zināšanas par pirmsskolas vecuma bērnu vajadzību, pieredzes un interešu ievērošanu mācību satura, metožu un aktivitāšu izvēlē, kā arī veidoja prasmes organizēt darbu ar bērnu grupām, ņemot vērā sasniedzamos rezultātus un caurviju prasmes. Studentes praktiski plānoja un atlasīja mācību saturu, pielietoja daudzveidīgas metodes, izvērtēja bērnu sasniegumus, saistībā ar viņu individuālajām spējām. Turam īkšķus par veiksmīgu eksāmena nokārtošanu!

Šodien, kad atskatāmies uz diviem studiju gadiem, vēlējāmies izcelt koncentrēšanās un garīgās vitalitātes veicinātāju – ūdeni. Tā lietošana Madonas filiāles studentēm ir kļuvusi par lekciju procesa rituālu, kas atjauno enerģiju, uztur līdzsvaru starp fizisko labsajūtu un garīgo dzīvotspēju, un, kā liecina studiju procesa rezultāti, veicina vēl labāku domāšanu un radošumu. Ūdenspudeles ir kļuvušas par ikdienas atribūtu un ir ieguvušas īpašu vietu uz studentu rakstāmgalda. Tāpēc tika nolemts rīkot studentu ūdenspudeļu mini izstādi. Tās laikā, studentes, docētāja un filiāles vadītāja dalījās ar saviem ikdienas paradumiem, pastāstot, kādu ūdeni izvēlas dzert un kāpēc. Piemēram, docētāja A. Tauriņa, iedvesmojoties no kādas mākslinieces, ir iecienījusi novārītu ūdeni. Kāda studente turpina stāstu, sakot, ka viņa uz lekcijām termosā lej siltu ūdeni, lai bērniņam, kurš ar tēti sagaida pēc lekcijām, varētu ātri pagatavot siltu ēdienu. Kāda cita ūdenspudeles īpašniece norādīja, ka dzer ūdeni ar citronu vai saldētām ogām, vēl kāda teica, ka ūdeni nevar iedzert, tāpēc izvēlas sulas. Vēl citas norādīja, ka izvēlas negāzētu ūdeni, kolēģe argumentēja gāzēta ūdens pozitīvo ietekmi, vai - "pa ceļam uz lekcijām" pirktu, kāda - tikai veikalā pirktu, vēl cita - no lauku mājas akas smeltu ūdeni. Studentes dalījās ar stāstiem no sadzīves par to, kā tikušas pie savas ūdenspudeles, termokrūzes vai kafijas krūzes. Piemēram, kādas studentes vīramāte, redzot, ka kafijas krūzīte ir ieplīsusi, lai vedeklu pasargātu no apliešanās riska, viņai uzdāvinājusi jaunu krūzīti. Mini izstādes laikā tika apspriesta ūdens nozīme studiju porcesā, katras pudeles dizains, tilpums, kā arī vietas, kur iegādāties uzticamas un ilgtspējīgas ūdens pudeles. 

Pēc šī akadēmiskā gada noslēdzošās studiju dienas, kā sirsnīgu pateicību par sadarbību studiju laikā, studentes filiāles vadītāju pārsteidza ar rūpīgi noformētiem saldumiem. Mēs baudījām našķus, saulaino dienu un studiju gada noslēgumu. Vēl vairāk - tā bija brīža svinēšana – mirkļa, kas liek apstāties, izvērtēt un apzināties mūsu ieguldījumu un ceļu, kas tikko aizvadīts.

Taču studiju process vēl nav noslēdzies – rudens semestrī īsā cikla profesionālās augstākās izglītības studiju programmas "Pirmsskolas skolotājs" 5. semestra studentēm būs jāveic trešās prakses uzdevumi, jāizstrādā un jāprezentē prakses atskaite, kā arī jāturpina izstrādāt noslēguma darbs – kvalifikācijas darbs, kam sekos tā aizstāvēšana.

Filiālē ar prieku gaidām jaunos studētgribētājus! Ja vēlies kļūt par radošu, mūsdienīgu izglītības jomas speciālistu vai sporta treneri – pievienojies mums jau šoruden!

Citus studentu un absolventu stāstus lasi šeit →

Pateicos studentēm, docētājiem un sadarbības partneriem – jūsu ieguldījums ir padarījis šo studiju gadu īpašu, un es ar prieku raugos uz turpmāko sadarbību un jauniem sasniegumiem!

Dalīties