Studiju programmas "Pirmsskolas skolotājs" LU Madonas filiāles 2. semestra studentes un docētāja Alīna Jofe-Bordjakovska praktiskajā nodarbībā PII "Sprīdītis" Rīgā. 23.03.2024. (studentu uzņemts foto)

Studiju programmas "Pirmsskolas skolotājs” Latvijas Universitātes (LU) Madonas filiāles 2. semestra studentes kursā “Rotaļdarbība un starpdisciplinaritāte” LU docētāju un praktiķu Alīnas Jofes-Bordjakovskas un Janas Bubovičas vadībā, 4 kredītpunktu apjomā, apgūst zināšanas un praktiskās iemaņas par rotaļu - vienu no vadošiem darbības veidiem pirmsskolā

Lai veicinātu teorētisko zināšanu saikni ar praktisko pedagoģisko darbību starpdisciplinaritātes kontekstā un iepazītu pirmsskolas izglītības iestādes pieredzi, docētājas Alīnas Jofes-Bordjakovskas rosinātas, studentes apmeklēja pirmsskolas izglītības iestādi “Sprīdītis” Rīgā.

Par ceļu uz Rīgu un praktisko nodarbību, stāsta Madonas filiāles studentes DAIGA UZTICA un INETA DROZDOVA. “Tas bija 23. marta agrs rīts, kad devāmies nevis, kā ierasts sestdienās, uz Madonas filiāli, bet gan uz praktisko nodarbību Rīgā, ko ierosināja docētāja Alīna Jofe-Bordjakovska. Kursā apspriežoties, bijām nolēmušas doties kopā, vienā transportlīdzeklī. Pateicamies kolēģei Olitai Meņģo, kura mums noorganizēja autobusu ar laipnu šoferīti!  Agrā rītā pucējāmies Gulbenē, sagaidījām kursabiedrenes no Gulbenes un Balvu novadiem, pa ceļam, mums pievienojās kolēģes no Madonas un Aizkraukles novadiem. Ceļā uz Rīgu pavadītais laiks, pagāja nemanot, tas bija jauks kopīgs kursabiedru piedzīvojums draudzīgās sarunās un jautrībā, vienlaikus stiprinot savstarpējās attiecības grupā, rodot arī kolēģu morālo atbalstu stāstītās un uzklausītās ikdienas situācijās. Rīgā mūs sagaidīja docētāja un studiju programmas “Pirmsskolas skolotājs” Rīgas studentu grupa. Kopā mēs bijām aptuveni 50 studentes, topošajās diplomētās skolotājas.”

Studentes turpina dalīties ar studiju pieredzi: “Mācīties Latvijas Universitātē ir pietiekami sarežģīti, piemēram, studiju kursos, ir jāraksta esejas, apgūstot prasmi konkrēti formulēt savas domas, salīdzināt savus secinājumus ar dažādu pētījumu rezultātiem, teikto argumentēt ar pamatojumu, izstrādāt prezentācijas, kas jāprezentē kursabiedriem un docētājiem, un, ir jābūt gatavam atbildēt uz dažādiem negaidītiem jautājumiem. Vienlaikus ar šo, studēt ir arī aizraujoši! Piemēram, praktiskajās nodarbībās, pat vairākas stundas pēc kārtas spēlēt spēles un iet rotaļās - nu šis pārspēj visu! Spēlēt, lekt, skriet, smieties - to visu mēs darījām sestdienas lekcijā, docētājas Alīnas Jofes-Bordjakovskas vadībā, svaigā gaisā, un saulainā sestdienā! Vienlaikus, individuāli un ar kursabiedriem grupās, nodarbības laikā, veicamajos uzdevumos integrējām dažādas teorijas un zināšanas no izglītības saskares zinātņu jomām. Mēs apguvām dažādas rotaļas un spēles, veicinājām personīgās attieksmes paušanu un kritisko domāšanu, kas mums lieti noderēs kā praktisks pielietojums mācību un darba procesā. Fantastiska pasniedzēja, ar miljons idejām!” Daiga piebilst ar vaļsirdīgu atzīšanos par sava iekšējā potenciāla izpaušanos nodarbības laikā: “Tas bija aizraujoši! Es pat teiktu, kaut kādā ziņā, šī bija kā terapija manam “iekšējam bērnam”".

Docētāja ALĪNA JOFE-BORDJAKOVSKA par nodarbību stāsta: “Katru gadu studentes tiek aicinātas apmeklēt klātienes semināru “Rotaļas daudzfunkcionalitāte” ar mērķi veidot izpratni par rotaļas iespējām un to integrēšanu mācību procesā.  Arī šajā gadā, Madonas filiāles studentes izrādīja vēlmi piedalīties seminārā Rīgā. Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes “Sprīdītis” vadītāja Liene Kazlovska, laipni uzņēma Rīgas un Madonas studentes. Praktiskajā nodarbībā studentēm bija lieliska iespēja aplūkot iestādes vidi, didaktiskās spēles atbilstoši mēneša tēmai un sasniedzamajiem rezultātiem, kā arī, pašām aktīvi piedalīties āra rotaļās un iesaistīties radošās darbnīcās. Vislielākais ieguvums bija organizētā aktivitāte “Ideju banka”, kurā ar idejām un piemēriem piedalījās aptuveni 50 studentes! Rīgas grupas studentēm bija iepriekš jāsagatavo rīta dziesmiņa un pirkstiņrotaļa ar nosacījumu, ka tās grupā nedrīkst atkārtoties. Sagatavoto uzdevumu klausījās un vēroja Madonas filiāles studentes, aizgūstot labās prakses piemērus un apzinoties dziesmu un rotaļu daudzveidību. Savukārt, Madonas filiāles katrai studentei bija jāsagatavo didaktiskā spēle, izmantojot saldējuma kociņu.  Biju patiesi pārsteigta un priecīga par to, cik spēles bija dažādas un oriģinālas! Arī Rīgas grupas studentes varēja aizgūt Madonas filiāles studentu idejas par spēlēm, ko izmantot kopā ar bērniem. Jāatzīst, ka arī pati esmu paņēmusi dažas idejas un rotaļas, ar ko noteikti dalīšos ar citiem studentiem.”

Ineta un Daiga, pozitīvās atmiņās par vērtīgo un saturisko nodarbību, kursa kolēģu vārdā, saka lielu Paldies docētājai Alīnai Jofei-Bordjakovskai par aicinājumu un uzņemšanu Rīgā, par dalīšanos pieredzē un iedvesmā un Lienei Kazlovskai par praktiskai nodarbībai atvēlētajām telpām izglītības iestādē!

Studiju kursa “Rotaļdarbība un starpdisciplinaritāte” nākamajās attālinātajās un klātienes lekcijās Madonas filiālē, ko vadīs arī docētāja Jana Buboviča, studentes turpinās izzināt rotaļu  filozofisko pamatojumu, apgūt integrēto mācību jomu metodikas aktualitātes, didaktiku un praktisko pielietojumu mācību procesā pirmsskolā ilgtspējīgas izglītības kontekstā. Studentes veiks starppārbadījumus, un studiju kurss noslēgsies jūnijā, ar mutisku eksāmenu.

Vairāk par studiju programmu "Pirmsskolas skolotājs" lasi šeit →

Dalīties